Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου, 2022

Τα «αποπαίδια» των Πανελλαδικών…

Μετά την ανακοίνωση των βάσεων των Πανελλαδικών του 2018, αλλά και κάθε χρονιάς, και κοιτάζοντας τους «αριθμούς» στους ατελείωτους πίνακες, η ματιά μου καρφώθηκε σε μερικές ιδιαίτερες επιδόσεις. Αναφέρομαι στις βάσεις των αποφοίτων των Εσπερινών Λυκείων. Πρόκειται για εκείνα τα παιδιά που για διαφόρους λόγους δεν μπορούν να παρακολουθήσουν πρωινό σχολικό πρόγραμμα και πηγαίνουν στα εσπερινά λύκεια. Είναι κυρίως παιδιά που εργάζονται, σύμφωνα με μελέτη του συναδέλφου Παντελή Γαλίτη.

Η κατηγορία αυτή των μαθητών ομολογώ ότι με συγκινεί ιδιαίτερα. Ίσως επειδή αγαπημένοι μου συγγενείς αναγκάσθηκαν σε μεγάλη ηλικία να παρακολουθήσουν εσπερινό σχολείο, ίσως λόγω έμφυτης προσέγγισης αυτών των μαθητών με αυξημένη στοργή και ευαισθησία. Οι αιτίες δεν έχουν σημασία, σημασία έχει το «διά ταύτα»…

Έχουμε λοιπόν παιδιά που παρακολουθούν το 4ετές εσπερινό λύκειο και συμμετέχουν στις Πανελλαδικές διεκδικώντας μία θέση στο ηλιόλουστο περιβάλλον της πανεπιστημιακής μάθησης. Φιλοδοξία όχι μόνο θεμιτή αλλά και κάτι παραπάνω: τα παιδιά αυτά αξίζουν όλο τον σεβασμό μας και την θαλπωρή μας. Η Πολιτεία, ευτυχώς, καταρχήν δεν τα απογοητεύει! Τους δίνει την δυνατότητα να εισαχθούν στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ, σε κάποιο ποσοστό.

Εκείνο που είδα και ομολογουμένως με θορύβησε ήταν κάτι που δεν είχα προσέξει τα προηγούμενα χρόνια: Υπάρχουν επιτυχόντες των εσπερινών λυκείων με εξωφρενικά χαμηλή βαθμολογία. Για παράδειγμα υπάρχει επιτυχούσα ή επιτυχών σε τμήμα Φυσικής με 2.600 μόρια, σε τμήμα Οικονομικής Επιστήμης με 2.000 μόρια και σε Μαθηματικό τμήμα με 1.200 μόρια! Για να αντιληφθούμε τι ακριβώς σημαίνουν αυτές οι επιδόσεις πρέπει να έχουμε υπόψη ότι το «άριστα» είναι τα 20.000 μόρια. Δηλαδή χονδρικά μπορούμε να πούμε ότι οι προηγούμενες επιδόσεις αντιστοιχούν σε βαθμούς 2.6, 2 και 1.2 στην εικοσάβαθμη κλίμακα… Αντίστοιχες επιδόσεις εμφανίζονται σε διάφορα τμήματα όλα τα προηγούμενα χρόνια χωρίς καμία εξαίρεση.

Και το ερώτημα είναι: με ποιο υπόβαθρο τα παιδιά αυτά θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα απαιτητικά προγράμματα σπουδών των πανεπιστημιακών τμημάτων; Άραγε η εισαγωγή τους είναι η αναγκαία και ικανή συνθήκη να καταφέρουν να ακολουθήσουν το όνειρό τους ή τους περιμένει μία άνευ προηγουμένου απογοήτευση που θα καταλήξει στην εγκατάλειψη της προσπάθειας τους;

Και τι πρέπει να κάνει η Πολιτεία προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό; Ένα πρόβλημα που αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό των επιτυχόντων, λιγότερο του 0,5%, πλην όμως είναι και αυτά δικά μας παιδιά, με τις φιλοδοξίες και τα όνειρά τους. Καθήκον μας είναι να μην επιτρέψουμε στην απογοήτευση να βρει πρόσφορο έδαφος για να αναπτυχθεί και να γιγαντωθεί. Οι επιτυχόντες αυτοί, όσο λίγοι και να είναι, και ένας ή μία μόνο, πρέπει να βοηθηθούν! Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν να συνεχίσουν τον δρόμο τους με αποτέλεσμα και επιτυχία. Είναι πολύ άδικο την συγκινητική τους προσπάθεια και τον αγώνα τους να διαδέχεται η απογοήτευση και η «έξοδος».

Δεν έχω πρόταση ούτε και είναι εύκολη η εκπόνησή της. Όμως ο εντοπισμός του προβλήματος είναι η πρώτη «στάση» για την αντιμετώπισή του. Κανένα παιδί δεν πρέπει να απογοητεύεται, εμείς οι εμπλεκόμενοι με τα εκπαιδευτικά πράγματα δεν πρέπει να επιτρέψουμε κάτι τέτοιο.

Τα παιδιά αυτά δεν πρέπει να αισθάνονται ότι είναι τα «αποπαίδια» της Κοινωνίας και του Εκπαιδευτικού της συστήματος!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Εντοπίστηκε ο υπεύθυνος για τον αποδεκατισμό των υποψηφίων στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης!

Τις προηγούμενες ημέρες το Υπουργείο Παιδείας, διά στόματος της (αν)αρμόδιας Υπουργού κας Ν. Κεραμέως, επανέλαβε σε όλους τους τόνους ότι «την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής...

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές από το 2022: «στο θολωμένο της μυαλό…»*

Οι Πανελλαδικές του 2021 θα μείνουν στην Ιστορία των Εισαγωγικών Εξετάσεων ως οι «εξετάσεις – λαιμητόμος». Προφανώς αναφέρομαι στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής...

Η ανεστραμμένη (ή αντεστραμμένη) τάξη, η κα Κεραμέως κι εμείς, οι Εκπαιδευτικοί.

Κι έτσι, μαζί με τον Νόμο 4823 της 3ης Αυγούστου 2021, γνωστό και ως «νόμο αξιολόγησης – καρμανιόλας των εκπαιδευτικών», μπήκε στην συζήτηση η...
- Advertisement -

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ

Τι είναι το χιόνι;

Τα σύννεφα αποτελούνται είτε από σταγόνες νερού είτε από παγοκρυστάλλους είτε και από τα δύο μαζί. Οι παγοκρύσταλλοι δημιουργούνται στα νέφη όταν οι σταγόνες νερού...

Ο «Δρ. Πυρηνική βόμβα»: Ρόμπερτ Οπενχάιμερ

Ο τραγικός σύγχρονος Προμηθέας που έδωσε στην ανθρωπότητα την πυρηνική φωτιά Όταν ο θεωρητικός φυσικός που πρωτοπόρησε στην κατασκευή της πυρηνικής βόμβας είδε με τα...

Η ψευδοεπιστήμη

Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με νέες έρευνες, αποτελέσματα και ανακαλύψεις, όχι μόνο για μακρινούς κόσμους και μυστηριώδη σωματίδια αλλά και σχετικά με την καθημερινότητά μας, τι...

Το μποζόνιο Χίγκς ή «το σωματίδιο του Θεού» ( ; )

Όλοι έχουμε ακούσει γι’ αυτό. Όχι, δεν αναφέρομαι στο «μποζόνιο Χιγκς» αλλά στο άλλο, στο «σωματίδιο του Θεού». Κάτι έχει πάρει το μάτι μας,...

Πώς δημιουργείται το ουράνιο τόξο;

Σε ποιον δεν αρέσουν τα ουράνια τόξα; Εμφανίζονται σχεδόν μαγικά από το πουθενά, είναι πολύχρωμα και βγαίνουν συνήθως μετά από βροχή, δημιουργώντας μια τρομερή...
error: Content is protected !!