Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2022

Επιστροφή στην Πόλη

ή Κάθε φορά σαν να είναι η πρώτη φορά!

Το σχολικό έτος 2016-2017 έκανα 4 επισκέψεις στην Πόλη προκειμένου να «διδάξω» θέματα εκλαϊκευμένης Φυσικής στα παιδιά της Ομογένειας. Ήταν στην κυριολεξία μία συγκλονιστική εμπειρία! Με αφορμή αυτές τις επισκέψεις μου είχα αναρτήσει το κείμενο που ακολουθεί…

…………

Δεν είναι η διάλεξη: «Η Ιστορία της Πυρηνικής Φυσικής 1895-1945, από τις ακτίνες Χ στη Χιροσίμα», δεν είναι η ανταπόκριση μικρών (μαθητριών – μαθητών) και μεγάλων (στελεχών της Εκπαίδευσης στην Πόλη, συναδέλφων καθηγητών, εκλεκτών συμπατριωτών της Ομογένειας)… Είναι τα «άλλα» που κρύβονται πίσω από αυτά καθαυτά τα γεγονότα που προανέφερα, που κάνουν κάθε φορά την επίσκεψη στην Πόλη – κοιτίδα της Ιστορίας, αναβάπτιση σε όλα όσα κουβαλάμε μέσα μας σαν Έλληνες. Σαν Έλληνες «λίγοι και αμέτρητοι», όπως λέει ο φίλος μου Γιάννης Δεμιρτζόγλου, Διευθυντής του Ζωγράφειου Λυκείου.

Τα «άλλα» είναι η φιλία με δύο ξεχωριστούς ανθρώπους, τους οποίους δυστυχώς γνώρισα αργά αλλά είμαι ευτυχής που τους συνάντησα και που με τιμούν με τη φιλία τους. Το ζεύγος Άσπα Χασιώτη – Γιάννης Δεμιρτζόγλου, πέρα από το γεγονός ότι αποτελούν φωτεινό και ζωντανό παράδειγμα καλοσύνης, συνεχούς προσπάθειας, ζωτικότητας και δημιουργίας είναι δύο άνθρωποι που κοσμούν το λειτούργημα του Δασκάλου αλλά και τη ζωή μας. Είναι ακόμα αυτή η αίσθηση πως βρίσκεσαι στην Κωνσταντινούπολη, ανάμεσα σε πικραμένους και «ξεχασμένους», από την επίσημη Πολιτεία, ανθρώπους, που όμως ΔΕΝ τους καταβάλλει! Είναι η αίσθηση του πώς αλλάζει η παρουσία μιας γαλανόλευκης σημαίας στο Προξενείο εκεί στη λεωφόρο του Πέραν, πώς γίνεται σύμβολο κάθε χριστιανικός ναός, ανεξάρτητα από την προσωπική πίστη καθενός αλλά και πώς κάθε πέτρα και κάθε σοκάκι στη Βυζαντινή Πόλη λες και θέλει να μιλήσει, να εξιστορήσει έναν πόνο, μία οργή και μία θλίψη. Είναι ακόμα η απόγνωση και ο θυμός μπροστά στα κλειστά Ελληνικά σχολεία, το Ιωακείμιο και το Μαράσλειο… Σχολεία που τα έκλεισε ΟΧΙ μόνο η Τουρκική κυβέρνηση αλλά και η εγκατάλειψη από εμάς τους ίδιους, τους Ελλαδίτες, τα «αδέλφια» της Ρωμιοσύνης της Πόλης.

Οι στιγμές στην Πόλη και στο Ζωγράφειο έγιναν αναμνήσεις. Με περισσή φροντίδα τις τοποθετώ σε ένα από τα καλά δωμάτια των καλύτερων στιγμών της ζωής μου και περιμένω με λαχτάρα την ώρα που θα μου δοθεί η ευκαιρία να τις «φρεσκάρω» από τα αρώματα αυτής της μαγικής Πόλης, από το αεράκι του Βοσπόρου και από την ορθάνοιχτη και γελαστή καρδιά του φίλου Γιάννη.

Εις το επανιδείν!

……………….

Τελικά κάτι με έχει μαγέψει μ’ αυτή την πόλη (ΤΗΝ Πόλη), αλλά μήπως είμαι και ο μόνος;

Ίσως είναι το ότι η ευρύτερη οικογένειά μου δεν έζησε κανένα από τους ατέλειωτους διωγμούς των εκεί Ελλήνων και αυτό με κάνει, κατά κάποιο τρόπο, να ντρέπομαι…

Ίσως να ζηλεύω επειδή δεν μεγάλωσα με το άρωμα του Βοσπόρου στις παιδικές μου αναμνήσεις…

Ίσως να λείπει ένα κομμάτι, το πιο ζηλευτό, από τα παραμύθια που άκουσα μικρός από τη γιαγιά μου…

Ίσως οι παιδικές εικόνες, που κατέγραψε η μνήμη μου να είναι λειψές, αφού απουσιάζουν τα ηλιοβασιλέματά της, η Αγιά Σοφιά και η περατζάδα του Πέραν…

Ίσως από όλα τα τραγούδια, που από μικρός έχω ακούσει, να απουσιάζουν οι νότες που κάνουν τον πόνο αμανέ και τον στίχο προσευχή…

Όμως, λέω πάλι, ίσως κάτι μέσα μου να κατάγεται από κει. Με βολεύει αυτή η εκδοχή! Την υιοθετώ!

Υπάρχουν πολλές ανθρώπινες πόλεις με αυτό το συνθετικό: Αλεξανδρούπολη, Ερμούπολη, Αδριανούπολη. Υπάρχει και η Κωνσταντινούπολη.

Όμως καμία μα καμία δεν είναι η Πόλη!

Την αγαπώ πολύ αυτή την Πόλη…

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Εντοπίστηκε ο υπεύθυνος για τον αποδεκατισμό των υποψηφίων στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης!

Τις προηγούμενες ημέρες το Υπουργείο Παιδείας, διά στόματος της (αν)αρμόδιας Υπουργού κας Ν. Κεραμέως, επανέλαβε σε όλους τους τόνους ότι «την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής...

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές από το 2022: «στο θολωμένο της μυαλό…»*

Οι Πανελλαδικές του 2021 θα μείνουν στην Ιστορία των Εισαγωγικών Εξετάσεων ως οι «εξετάσεις – λαιμητόμος». Προφανώς αναφέρομαι στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής...

Η ανεστραμμένη (ή αντεστραμμένη) τάξη, η κα Κεραμέως κι εμείς, οι Εκπαιδευτικοί.

Κι έτσι, μαζί με τον Νόμο 4823 της 3ης Αυγούστου 2021, γνωστό και ως «νόμο αξιολόγησης – καρμανιόλας των εκπαιδευτικών», μπήκε στην συζήτηση η...
- Advertisement -

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ

Τι είναι το χιόνι;

Τα σύννεφα αποτελούνται είτε από σταγόνες νερού είτε από παγοκρυστάλλους είτε και από τα δύο μαζί. Οι παγοκρύσταλλοι δημιουργούνται στα νέφη όταν οι σταγόνες νερού...

Ο «Δρ. Πυρηνική βόμβα»: Ρόμπερτ Οπενχάιμερ

Ο τραγικός σύγχρονος Προμηθέας που έδωσε στην ανθρωπότητα την πυρηνική φωτιά Όταν ο θεωρητικός φυσικός που πρωτοπόρησε στην κατασκευή της πυρηνικής βόμβας είδε με τα...

Η ψευδοεπιστήμη

Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με νέες έρευνες, αποτελέσματα και ανακαλύψεις, όχι μόνο για μακρινούς κόσμους και μυστηριώδη σωματίδια αλλά και σχετικά με την καθημερινότητά μας, τι...

Το μποζόνιο Χίγκς ή «το σωματίδιο του Θεού» ( ; )

Όλοι έχουμε ακούσει γι’ αυτό. Όχι, δεν αναφέρομαι στο «μποζόνιο Χιγκς» αλλά στο άλλο, στο «σωματίδιο του Θεού». Κάτι έχει πάρει το μάτι μας,...

Πώς δημιουργείται το ουράνιο τόξο;

Σε ποιον δεν αρέσουν τα ουράνια τόξα; Εμφανίζονται σχεδόν μαγικά από το πουθενά, είναι πολύχρωμα και βγαίνουν συνήθως μετά από βροχή, δημιουργώντας μια τρομερή...
error: Content is protected !!